Розмістити подію →
Сьогодні 24 травня 2018 року
Мій дім Україна
Інформаційний портал про суспільні та культурні події в Україні

«А де ми летимо?» — «У небі», або Найбезглуздіші питання і прохання авіапасажирів

24 червня 2017
«А де ми летимо?» — «У небі», або Найбезглуздіші питання і прохання авіапасажирів

Робота бортпровідниць здається казкою — подорожі, красиві фотографії, нові знайомства. А ще — перевтома, нечемні пасажири, стрес. Колишня стюардеса розповіла, що дратує її колег під час польоту.

«А де ми летимо?» - «У небі», або Найбезглуздіші питання і прохання авіапасажирів
Попити водички
Перше — це несвоєчасні прохання «попити водички». Я можу тримати в одній руці два або три склянки відразу, наливаючи іншою рукою воду або сік всьому ряду. І відмінно, коли відразу всі три сидячих по сусідству пасажира озвучують свій вибір.
Неймовірно дратує фраза «і мені водички» в той момент, коли ти дістав пляшку, відкрив її, налив склянку води, поставив її назад і закрив. У цей момент всередині мене все прямо закипає, чесно.
Роздратування від «водички» поширюється і на індивідуальні прохання через кнопку виклику бортпровідника, що надходять відразу після обслуговування. Я на такі виклики ходила відразу з декількома склянками води, ловлячи здивовані погляди тих, хто просить: «Як ви дізналися?».
Звичайно, ідеально, якщо під час тривалого рейсу пасажири ходять попити водички на кухню самі, а не влаштовують цигикання кнопками. Ще краще, якщо вони завбачливо купують маленьку пляшечку води в аеропорту і беруть її в салон.

А де ми летимо?

На питання «А де ми летимо?«Я завжди відповідала: «У небі«. Бо під час обслуговування пасажирів абсолютно немає часу дзвонити пілотам з цим питанням. Особливо при повному завантаженні, скороченому складі бригади бортпровідників і невеликої тривалості польоту.
Всі ми відчуваємо стрес від нескінченного потоку однакових питань, особливо якщо вони повторюються день у день. Велика частина такого спілкування перетворюється в настирливий інформаційний шум, що тягнеться за тобою гуде шлейфом, який просто хочеться зняти. Вимкнути звук

П’яні пасажири
Я не переношу п’яних людей. Просто фізично. Особливо в літаку, адже від них можна чекати чого завгодно, та й перебувати поруч з ними просто неприємно.
Я завжди намагалася зняти з рейсу таких пасажирів ще на тому етапі, коли вони переступають поріг „моїх володінь“. Простіше позбутися від п’яної людини в аеропорту, ніж потім весь рейс думати, що він може викинути.
П’яні пасажири
Пропустіть, будь ласка

Дратує ходіння по салону під час обслуговування. Постійні „пропустіть, будь ласка“ — а тобі катати візок туди-сюди раз сто, поки всі пройдуть спочатку в одну сторону, а потім назад.
До речі, завжди є кілька хвилин до початку обслуговування, коли відвідати туалет можна без проблем: немає ні черг, ні візків, ні вже відкинутих столиків з їжею.

Встають після посадки
Дратує, коли встають з місць відразу після посадки і дістають сумки з полиць під час рулювання літака на стоянку. І це при тому, що перед посадкою не раз оголошують, що відстібати ремені безпеки і залишати крісла до повної зупинки літака заборонено. Стюардесам все одно доводиться зупиняти самих нетерплячих пасажирів.
Люди не розуміють, що поки літак знаходиться в русі, можна спокійно полетіти в інший кінець салону, відбивши собі голову і інші частини тіла про все, що зустрінеться на шляху. Витягнуте невчасно з багажної полиці чемодан теж може стати снарядом, навіть смертельним.
До речі, якщо щось впало пасажиру на голову або його, припустимо, обшпарили окропом (що малоймовірно), йому виплатять компенсацію тільки в тому випадку, якщо він сидів на своєму місці.

Оплески
Весь льотний склад дуже дратують пасажири, що аплодують після того, як літак торкнувся злітно-посадкової смуги. Все почалося з трагедії в Іркутську, коли після, здавалося б, успішної посадки літак викотився зі смуги і врізався у гаражі. Я особисто знайома з стюардесою Тетяною,яка вижила на тому рейсі, ми літали разом. Вона розповідала, що всі пасажири аплодували та улюлюкали, а у літака була несправна гальмівна система. Так ось, найнебезпечніше — це зліт і посадка, аж до повної зупинки літака.
Якщо виникло сильне бажання поаплодувати, з яким ви не в змозі боротися, пропоную зробити це трохи пізніше. Як дізнатися, що посадка і рулежка пройшли успішно і вам ніщо не загрожує? У багатьох авіакомпаніях команда стюардес на переклад дверей з автоматичної у ручний режим звучить по гучному зв’язку. Це означає, що все добре: літак повністю зупинився, можна починати збиратися.
Після цієї команди двері, які під час польоту знаходяться в режимі швидкого автоматичного відкриття і спрацьовування надувного трапу, переводять в режим звичайного штатного відкриття. Команда може звучати по-різному, наприклад: «бортпровідників двері в Disarmed. Cross check „або“ бортпровідників двері в ручне. Перевірити двері навпроти «і аналогічні. З цього моменту можна аплодувати, вставати з місць, починати збирати речі. Але не раніше.
Що стосується оплесків на зльоті, то це дратує стюардес ще більше. На руці у кожного бортпровідника є годинник, за якими він в тому числі засікає час після зльоту. Найнебезпечніші — перші 15 хвилин. Коли я відразу після зльоту чую оплески, мене пересмикує від роздратування, причому до цих пір. У цей час кожна стюардеса згадує курс аварійно-рятувальної підготовки та команди на евакуацію. Ось уже майже п’ять років я літаю тільки як пасажир, але кожен зліт проводжу точно так же, як на початку льотної кар’єри.
Стюардеси в кіно і ЗМІ
Мене завжди дуже дратувало неправильне освітлення професії стюардеси в ЗМІ, фільмах, серіалах і так далі. Скрізь створюють образ, який провокує сальні погляди. Так що бажання багатьох чоловіків у що б то не стало познайомитися зі стюардесою нітрохи не дивно.

За матеріалами Lenta. Ru


вгору