Розмістити подію →
Сьогодні 19 січня 2020 року
Мій дім Україна
Інформаційний портал про суспільні та культурні події в Україні

Як однокурсниці створили успішний бренд MustHave

 
Як однокурсниці створили успішний бренд MustHave

Одяг українського бренду MustHave носять Катерина Осадча, Джамала і навіть дружина п’ятого президента Марина Порошенко. Компанія має дев’ять магазинів в різних містах країни, а саме вбрання виготовляють в Бердичеві, де дев’ять років тому і розпочалася історія бренду.

Засновницями MustHave є дві одногрупниці економічного факультету КНУ імені Тараса Шевченка — Анна Коваленко і Анастасія Дзюба, інформує видання MC Today.

Як дівчата розпочали бізнес

Після закінчення навчання на економічному факультеті дівчата вже знали, як працює бізнес, тому вирішили відкрити свою справу — виробництво одягу в Бердичеві, бо саме його називають «містом швачок» — там багато ательє і фахівців.

Для початку бізнес-партнери позичили 4 тисячі доларів і одразу в 2010-му році відкрили магазин. «Це було невелике приміщення без професійного обладнання та освітлення», — каже Анна.


Не маючи дизайнерської або швейного освіти, вони покладалися лише на інтуїцію. Розробки відносили в невеликі ательє, де майстри шили замовлення. Так виходили сукні, які дівчата продавали в магазині і на соцмережі «ВКонтакте». Дівчата самостійно фотографували вбрання і виставляли знімки в інтернеті.

Крім Анастасії та Анни в команді тоді було двоє менеджерів — вони працювали з клієнтами в магазині і відправляли замовлення поштою.

Відкриття першого магазину в Києві

Зараз MustHave випускає по 12 колекцій на рік, а колись про колекціях і мова не йшла — виробляли 20–30 одиниць одягу в місяць.

До того ж, майстерні, з якими співпрацював бренд MustHave, часто зривали терміни. Тому, щоб не залежати від майстерень, підприємниці відкрили своє виробництво. Для цього зняли невелику кімнату, купили дві швейні машинки, оверлок для обробки швів і професійну праску.


Так в 2012-му у бренду з’явилися своє ательє. Магазин в Бердичеві закрили, зате відкрили перший магазин в Києві. Тоді ж дівчата змогли повернути взяті в борг 4 тисячі доларів, з яких почали свою справу.
Цікаво, що кількість речей в колекції завжди обмежена — зазвичай до 200 одиниць однієї моделі. «Ми не хочемо, щоб весь Київ ходив в однакових сукнях», — пояснює Анна. Зараз ціни на сукні в MustHave вище середнього: 1799–1999 гривень.

Перші чотири роки попит на одяг перевищував пропозицію. Бувало, що люди по 4–5 тижнів чекали своє замовлення. Силами двох швачок MustHave випускав 100 одиниць на місяць. Плаття коштували 499–999 гривень.

Тому Анна і Анастасія вирішили розширювали виробництво. Спочатку ательє переїхало в приміщення на 100 квадратних метрів, тепер же вони займають 1000 квадратних метрів, а колекції шиє 70 швачок. У 2016 році MustHave почав відкривати магазини в інших містах, тоді компанія виросла на 30 %, а в минулому році зростання обороту склало 18 %.

Хто з відомих людей купує одяг бренду MustHave

Тоді ж за сукнями MustHave звернулися стилісти Ольги Фреймут, а напередодні Дня Державного прапора України в 2014 році і стилісти Марини Порошенко — так до бренду прийшла популярність. Також одяг бренду носить телеведуча Катерина Осадча та співачка Джамала, а також співачка MamaRika, співачка Ольга Цибульська, телеведуча та діджей Дар’я Коломієць.

Цікаво, що кількість речей в колекції завжди обмежена - зазвичай до 200 одиниць однієї моделі. "Ми не хочемо, щоб весь Київ ходив в однакових сукнях", – пояснює Анна. Зараз ціни на сукні в MustHave вище середнього: 1799 – 1999 гривень.

Джерело: 24tv.ua

Дивіться також


вгору