Розмістити подію →
Сьогодні 28 червня 2017 року
Мій дім Україна
Інформаційний портал про суспільні та культурні події в Україні

Вчені пояснили, чому суші найбільше смакують саме японцям

17 квітня 2017
Вчені пояснили, чому суші найбільше смакують саме японцям

Учені знайшли в кишечнику японців унікальні бактерії, які допомагають переробляти білки морських водоростей, що використовуються для приготування суші. Своє дослідження вчені описують в журналі Nature.

Автори дослідження вважають, що бактерії Bacteroides plebeius, які зустрічаються тільки в порожнині кишечника у японців, отримали свої гени переробки білків морських водоростей в ході так званого горизонтального переносу генів — прямої передачі генів від одного виду бактерій до іншого. Джерелом цих генів могли бути бактерії, що мешкають на поверхні листя водоростей.

Автори дослідження, група вчених на чолі з Мір’ям Чижек з паризького Університету П’єра й Марії Кюрі, у своїй роботі намагалася виявити специфічні гени, які відповідають за переробку бактеріями особливих вуглеводів, що містяться в листі морських водоростей. Відмінною особливістю цих вуглеводів є вбудовані у них молекули сірки, для переробки яких потрібні спеціальні ферменти.

Група Чижек в ході роботи з бактерією Zobellia galactanivorans, яка мешкає на поверхні морських водоростей, виявила п’ять подібних генів, з яких згодом виявила два найбільш активних. Після цього, відсканувавши велику базу даних з геномною інформацією безлічі бактерій, що мешкають в різних екосистемах, вчені змогли виявити мікроорганізми, які також використовують подібні гени для свого метаболізму. Вчені виявили, що серед цих бактерій зустрічаються унікальні мікроорганізми, що мешкають тільки в кишечнику японців і ніде більше. Потім учені просканували геноми бактерій, що живуть в кишечнику японців і 18 американців, і знайшли унікальні гени у п’яти корінних жителів Країни сонця, що сходить, і в жодного американця.

Автори дослідження вважають, що розкладаючи специфічні вуглеводи морських водоростей «норі» або «вакамі», що використовуються для приготування суші і супів у японській кухні, ці бактерії допомагають японцям краще перетравлювати і засвоювати живильні речовини, що містяться в морських водоростях. На думку вчених, бактерії Bacteroides plebeius отримали таку можливість у результаті того, що японці протягом сотень років активно їли сирі водорості.

Відсутність якоїсь методики стерилізації водоростей дозволила свого часу мікроорганізмам, що мешкають на їхній поверхні, проникнути в кишечник японців і передати свої гени бактерій, які там вже мешкали. Це і призвело до розвитку такого симбіозу.

«На сьогоднішній день люди проробили велику роботу для того, щоб знизити вміст мікроорганізмів у споживаній нами щодня їжі. Це допомагає нам знизити кількість захворювань і отруєнь неякісною їжею, проте має і свою зворотну сторону — ми виключили можливість проникнення в наш організм потенційно сприятливих мікроорганізмів», — прокоментував відкриття вчених мікробіолог зі Стенфордського університету Джастін Соненберг.

Джерело: expres.ua