Розмістити подію →
Сьогодні 24 червня 2018 року
Мій дім Україна
Інформаційний портал про суспільні та культурні події в Україні

Знайдено гени, що відповідають за риси обличчя

1 березня 2018
Знайдено гени, що відповідають за риси обличчя

Дослідники з Бельгії і США виділили 15 генів, що відповідають за риси обличчя. Результати дослідження були опубліковані в журналі Nature Genetics.

Попередні спроби виділити гени, що відповідають за риси обличчя, зводилися до вимірів відстані між очима або ширини рота і зіставлення результатів з особливостями генома.

На цей раз вчені застосували інший підхід. Вони не концентрувалися на конкретних рисах обличчя. Замість цього вони використовували базу 3 D-знімків облич людей та зразки їх ДНК. Кожна особа була автоматично розбита на кілька частин, а в ДНК визначені локуси, пов’язані з цими частинами. Так дослідникам вдалося виділити 15 нових локусів ДНК.

Вчені встановили, що гени, які розташовані в цих місцях, є активними під час внутрішньоутробного розвитку і формування людини.

Крім того, вони з’ясували, що генетичні варіанти, виявлені в дослідженні, пов’язані з областями генома, що відповідають за те, коли, де і як буде відбуватися експресія генів. Сім із знайдених генів виявилися пов’язані з формуванням носа. Хоча поки що далеко до можливості визначати риси обличчя за допомогою ДНК, дослідники розраховують, що в майбутньому такі відкриття дозволять, наприклад, поліпшити якість реконструкції облич давно померлих людей.

Крім того, сама технологія дозволить зв’язати з генами і інші особливості людини — наприклад, схильність до нейродегенеративних захворювань.

Джерело: expres.ua