Розмістити подію →
Сьогодні 18 серпня 2018 року
Мій дім Україна
Інформаційний портал про суспільні та культурні події в Україні

Метро знову збиткове: рентабельна вартість разової поїздки в метро сягає 7–8 гривень

13 лютого 2015
Метро знову збиткове: рентабельна вартість разової поїздки в метро сягає 7–8 гривень

Вчора депутатам Київради було проведено доповідь по роботі метрополітену. Як виявилось ситуація у цьому комунальному підприємстві навіть після підняття тарифів далеко не оптимістична.

З сьомого лютого було піднято тарифи на проїзд в метрополітені, але вже вчора на сесії Київради було піднято питання про збитковість діяльності підприємства.

Тариф як був, так і залишився соціальним, більш того, збитки метрополітену, заплановані на цей рік, становлять 460 мільйонів гривень. При цьому, зараз собівартість однієї поїздки для підприємства становить 3 гривні 66 копійок. А враховуючи те, що третина пасажирів метрополітену становлять пільговики, за проїзд яких місто компенсує кошти.

Головною проблемою, як і раніш, залишається корупція. Тариф формується тільки спираючись на вартість проїзду громадян і не враховує інші джерела надходження коштів, таких як доходи від оренди приміщень і оренди рекламних площ. Публічний аудит бізнес процесів і доходів метрополітену від них не проводився, і дані оголошені доповідачем спираються на неперевірені дані внутрішнього аудиту, а за приблизними підрахунками незалежних експертів дохід від реклами метрополітену має становити близько мільярда гривень, а не сьогоднішні 20 мільйонів.

Натомість тариф, який зі слів доповідача дозволить вийти зі збиткової зони, становить 4 гривні 48 копійок за поїздку, за умови 100 % компенсації проїзду пільговиків, а якщо відмовитись від практики дотації містом і покласти тягар збитків від перевезення пільговиків на вартість квитка, то вартість разової поїздки сягне 7–8 гривень за поїздку.

Депутатів вкотре хотіли переконати в необхідності підвищення ціни. Але сьогодні все ж таки вирішувати проблеми метрополітену пропонують за рахунок збільшення прибутку від реклами і залучення інвесторів.

До розгляду питання про подорожчання проїзду депутати готові повернутися після повного публічного аудиту підприємства.

Джерело: informator.su

Дивіться також


вгору