Розмістити подію →
Сьогодні 23 вересня 2018 року
Мій дім Україна
Інформаційний портал про суспільні та культурні події в Україні

Директор Київського метро відповів на незручні питання про підземку

11 вересня 2018
Директор Київського метро відповів на незручні питання про підземку

Кожен четвертий пасажир Київського метрополітену пільговик, а той, хто каже про тариф вартістю 8 гривень — обманщик. Про фінансову ситуацію головного перевізника столиці розповів керівник КП Віктор Брагінський в інтерв’ю виданню «Економічна правда».

Скільки метро перевозить пасажирів за рік

Посадовець навів фінансові показники минулого року. пояснивши це тим, що дані за цей рік ще не остаточні. Отже, в 2017 році метрополітеном скористалося 498 мільйонів пасажирів. Кожен четвертий пасажир — пільговик. Вартість разової поїздки для пасажира, який платив за проїзд, була 5 грн, зі знижками по картці — 4,5 грн, а по проїзним — 4,03 грн. Відповідно, середній дохід від одного пасажира був на рівні 4,41 грн.

Про річний заробіток Київського метро

Тут проста математика. У 2017 році підприємство отримало від перевезення пасажирів близько 1,5 млрд грн. З них 1,2 млрд. грн — пішло на зарплати, 400 млн. грн. — оплату за електроенергію. Уже маємо дефіцит 100 млн грн. Для компенсації різниці в тарифах ми отримали дотацію з міського бюджету. Це дозволило нам повністю розрахуватися з «Київенерго».

Про фінансовий аудит

Аудит метрополітену проходить щорічно. Ми отримали кредит ЄБРР і згідно з його умовами проведення аудиту — обов’язкова процедура. Додатково в 2015 році його проводила компанія «великої четвірки» ЕY. У звіті фахівці організації вказували на невідповідність тарифу реальним витратам підприємства.

Які ще є доходи у підземки?

Зараз метро Києва заробляє лише на пасажирах і оренді. Раніше непрофільних надходжень було два види — від розміщення реклами та оренди. Зараз тільки оренда, оскільки зараз рекламою в місті займається профільне КП «Київреклама». Відповідно й кількість МАФів скоротилася вдвічі через очистку територій підземних переходів від кіосків, які не відповідали нормативам техніки безпеки.

Куди йдуть гроші від реклами

Вже близько 5 років всієї рекламою, в тому числі в транспорті займається КП «Київреклама». Метрополітен як підприємство — балансоутримувач комунального майна.

Ми отримуємо документацію щодо розміщення реклами від «Київреклами» і перевіряємо її тільки на відповідність пожежної безпеки та технічних параметрів конструкцій. На цьому наша компетенція обмежується.

Тариф на проїзд не 8 грн

Той, хто говорить, що новий тариф в метрополітені 8 грн. — обманщик. Чому? Тому що — це тільки разова поїздка. За картками метро, в залежності від кількості поїздок, можна їздити по 6,5 грн. Купуючи місячний проїзний квиток — по 6,3 грн.

Витрати на електрику за останні 3 роки зросли більше як втричі

Витрати на електрику в минулому році зросли до 407 млн. грн. (у 2015–135 млн грн., 2016–222 млн грн.). У цьому році, з урахуванням планового подорожчання, орієнтовно потрібно буде заплатити 490 млн. грн.

Борг перед російської компанією «Укррослізинг» 2 млрд грн.

Останнім рішенням депутатів Київради метрополітен уповноважили провести переговорний процес про реструктуризацію заборгованості. Ми відправили офіційний лист компанії. Чекаємо на відповідь. Після цього варіанти дій розгляне Київрада.

Єдине, що поки рятує — у метрополітену просто немає таких грошей для списання, тому що весь дохід йде на виплату заробітної плати та оплату комунальних послуг.

Витрати на розвиток інфраструктури метрополітену, в тому числі будівництво та придбання рухомого складу, не передбачені в тарифі. Все це фінансується з бюджету міста.

Основні складові тарифу — заробітна плата, комунальні платежі і поточне обслуговування інфраструктури. Тариф також не враховує оплату боргів «Укррослізинг».

Підвищення проїзду дозволить відмовитися від дотування різниці в тарифі з бюджету, але місто продовжить оплачувати витрати підприємства на розвиток.


Джерело: vechirniykiev.com.ua

Дивіться також


вгору