Розмістити подію →
Сьогодні 24 травня 2019 року
Мій дім Україна
Інформаційний портал про суспільні та культурні події в Україні

Українці збільшили споживання чіпсів, сухариків, горішків і насіння

18 вересня 2018
Українці збільшили споживання чіпсів, сухариків, горішків і насіння

За даними дослідження ритейл-аудиту компанії Nielsen, з квітня 2017 по березень 2018 року, в порівнянні з аналогічним періодом 2016–2017 рр., реалізація снеків в Україні зросла на 6,8 % в натуральному вираженні.

У минулому році також спостерігалося тренд до зростання сегмента: продажу снеків збільшилися на 6,1 %. У грошовому вираженні з урахуванням інфляції реалізація снеків зросла на 24,7 % з квітня 2017 по березень 2018 року і на 14,3 % за аналогічний період 2016–2017 рр, пише ProConsulting.

За кількістю інновацій категорія снеків і відстає від інших FMCG-категорій, але це, по суті, єдиний ринок, обсяги якого агресивно ростуть останні 2–3 роки.

Український снековий ринок консолідований, на ньому не так багато великих системних гравців. За даними компанії Nielsen, частка власних торгових марок снеків в роздробі значна і складає 17,1 % в натуральному вираженні. У кожному сегменті снекового ринку є свої лідери.

За даними компанії Nielsen, з квітня 2017 по березень 2018 року, зростання снекового ринку забезпечив в основному сегмент картопляних чіпсів, на який припадає 34 % в грошовому та 23,3 % у натуральному вираженні. За вказаний період продажу чіпсів зросли на 29 % в грошовому та 21 % в натуральному вираженні відповідно. Роком раніше динаміка продажів становила 17,1 % і 5,9 % відповідно. Фахівці кажуть, що розвиток і зростання сегмента чіпсів обумовлені присутністю великих міжнародних гравців, які стимулюють просування продукту значними маркетинговими бюджетами, хорошою дистрибуцією, продуманим асортиментом.


У минулому році також зростав горіховий сегмент — як в натуральному, так і в грошовому вираженні. У цьому сегменті конкуренція слабкіше, ніж, наприклад, в сегменті чіпсів, оскільки поки горішки не продають міжнародні компанії, а конкуренція йде в основному між двома локальними гравцями. 90–95 % сегмента займає арахіс — як найдоступніший в порівнянні з іншими горіхами. Крім того, в цьому сегменті ширше цільова аудиторія: це і студенти, і працівники 25–32 років, і ті, кому більше 35 років.

Згідно з результатами роздрібного аудиту Nielsen, найбільша категорія на снекової ринку в натуральному вираженні — насіння соняшнику. У структурі продажів вони забезпечують 36,2 % в натуральному і 26,3 % в грошовому вираженні. З квітня 2017 по березень 2018 року реалізація насіння в роздробі виросла на 16,1 % в грошовому вираженні, але скоротилася на 6,6 % в натуральному.

Найчастіше споживачі купують снеки в супермаркетах. За даними компанії Nielsen, серед різних каналів найбільша частка продажів снеків доводиться на гіпермаркети і супермаркети — 50,2 % в грошовому та 53,6 % у натуральному вираженні. І саме в цьому каналі спостерігається помітне зростання продажів снеків — на 17,3 % в натуральному і 36,8 % в грошовому вираженні з квітня 2017 по березень 2018 року. Міні-маркети також демонструють високий приріст продажів — 10,3 % і 31,2 % в натуральному і грошовому вираженні відповідно.

Виробники снеків намагаються регулярно розширювати асортимент своєї продукції, пропонуючи споживачам нові смаки і таким чином стимулюючи розвиток ринку в цілому.


Протягом останніх 2 років в натуральному вираженні обсяги експорту снеків з України були вищі обсяги імпорту. За даними компанії ProConsulting, в минулому році експорт снеків з України скоротився на 14 % в натуральному вираженні і на 4 % в грошовому. За даними компанії, основними споживачами українських снеків є Росія, на яку останні 2 роки припадає близько 30 % в структурі українського експорту закусок, а також Молдова та Білорусь, які забезпечують по 15 % кожна в загальному обсязі експорту снеків.

Якщо експортні поставки минулого року скорочувалися, то імпорт, навпаки, зростав. За даними Pro-Consulting, в минулому році він зріс на 23 % в натуральному вираженні і на 30 % в грошовому. В Україну завозиться в основному польська продукція — близько 70 % за останні 2 роки, ще приблизно 10 % припадає на турецькі снеки (в основному горіхи і цукати).

Джерело: agroreview.com

Дивіться також


вгору