Розмістити подію →
Сьогодні 19 січня 2020 року
Мій дім Україна
Інформаційний портал про суспільні та культурні події в Україні

Київ 2020-х. Що з’явиться у столиці у новому десятиріччі

 
Київ 2020-х. Що з’явиться у столиці у новому десятиріччі

Світ відраховує нове десятиліття — 2020-ті, хоча фактично вони почнуться із наступного, 2021-го року. Київ вступив у 20-ті не в найкращому вигляді: з завмерлим в розвитку громадським транспортом, колапсом на дорогах та замороженими будовами.

Фраза «місто має розвиватися» в українській столиці придбала саркастичне звучання — зазвичай її застосовують до точкової забудови житловими комплексами скверів і дворів, будівництва величезних ТРЦ. У порівнянні з 2009 роком Київ дійсно змінився, але, в основному, тільки завдяки комерційнїй та житловій нерухомості. Інфраструктурні зміни — досить слабкі.

Київ 10 років тому

Повернемося на уявній машині часу в столицю зразка 2010 року. «Либідська» — ще кінцева станція синьої лінії метро, ​​від неї відправляються маршрутки в передмістя та сусідні області. На місці ТРЦ — ринок, а на сусідній площі (тоді — Московській, а зараз — Деміївській) йде будівництво естакади та станції метро.

Міська електричка поки курсує тільки між платформою «Троєщина» та «Петрівкою», до запуску кільцевого руху — два роки. У центрі міста — старий Республіканський стадіон з однойменною станцією метро, ​​а пасажири «Борисполя» і нечисленні пасажири Жулян прилітають в ще радянські термінали.

Футбольний єврочемпіонат 2012 року став великим стимулом для влади, щоб привести інфраструктуру Києва в відносний порядок. Цій події ми зобов’язані новими терміналами аеропортів, наявністю спортивного об’єкта світового рівня в центрі міста і англійськими оголошеннями в громадському транспорті. Як би вони не дратували авторів петиції про скасування англомовних інформаторів, таке нововведення — ознака важливого туристичного центру.

Київ 2020-х

Якщо все складеться з фінансуванням, в новому десятилітті Київ отримає ряд нових інфраструктурних об’єктів. Можливо, навіть легендарне метро на Троєщину стане реальністю.

Шулявський шляхопровід

Перед самим Новим роком мер Києва Віталій Кличко, прокотившись на квадроциклі в костюмі Діда Мороза, встиг відкрити рух новим Шулявським мостом. Поки відкрито лише необхідний мінімум — наскрізний рух шляхопроводом; з’їзди поки не готові. У 2020 році столична влада обіцяє знести цех заводу «Більшовик» і побудувати два з’їзди — з проспекту Перемоги на вулицю Гетьмана і з шляхопроводу на проспект Перемоги — в кінці 2020 року.

«З’їзди з мосту відносяться до першої черги будівництва. Залежно від погодних умов ми очікуємо їх введення в експлуатацію в лютому 2020 року або на початку березня. Друга черга будівництва транспортної розв’язки на Шулявці буде введена в експлуатацію в кінці літа 2020 року», — розповів Олександр Здольник, головний інженер КП «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва», виданню «Сегодня».

Подільський міст

Першу чергу моста між Рибальським островом і Воскресенкою обіцяють здати в 2021 році. Якщо це станеться, то будівництво-епопея не дотягне до свого 20-річчя всього два роки.

Перший етап нового моста зв’яже Набережно-Рибальську дорогу з лівим берегом. При цьому траса на лівому березі ще невідома — чи то це буде з’їзд на проспект Шухевича (Ватутіна), чи то виїзд за первинним проектом, на вулицю Стальського, чи то з’їзд на проспект Алішера Навої, за який зараз борються активісти з Райдужного масиву.


«Проект був розроблений ще в 1987 році, і ним був передбачений з’їзд на вузеньку вул. Стальського, через озеро. Жителі категорично проти. З одного боку, будівництво б врізалося у вуличку, яка не готова до великих потоків машин, крім того, могли б постраждати старі будинки. З іншого боку, жителі не хочуть, щоб постраждало озеро. Там був обладнаний пляж, укріплені береги, була реконструйована пляжна зона. Ця ситуація вже триває кілька років. В цьому році мером Києва Віталієм Кличком було дано доручення проектантам — змінити проект і відвести лівобережні підходи до мосту з одного боку на вул. Бальзака, з іншого — на вул. Алішера Навої. Зараз проект переглядається. І найближчим часом він буде оприлюднений», — розповіла депутат від Райдужного масиву Олена Овраменко (фракція» Солідарність»).

Метро

Згідно з новим генпланом-2040 протяжність метро Києва має зрости з 67,7 км до 84 км за 7 років. Ці нові кілометри включають четверту лінію метро, ​​від Чоколовки до Троєщини. Семирічний термін її побудови занадто оптимістичний, враховуючи, що роботи зі спорудження лінії навіть не починалися.

Поки будується Подільський міст, депутат від «Слуги народу» Олександр Ткаченко згадав про проект «трам-Трейн», вперше озвучену київською владою в 2017 році. Він передбачає використання трамваїв, які можуть ходити як по трамвайних коліях, так і по повноцінної залізниці. У Києві маршрут трам-трейн може зв’язати Троєщину з Центральним вокзалом через Дарницький міст і Березняки.

З 25 станцій на лінії сім буде на Троєщині, на трасі швидкісного трамвая.

«Наземне метро на базі існуючої та трамвайної інфраструктури, при наявності кваліфікованого підходу — це розумний проект в розумні терміни за розумні кошти… Замість обіцянок і мільярдних витрат на багаторічну добудову нового моста з лівого берега на правий ми пропонуємо киянам сучасне, швидкісне та ефективне вирішення транспортної проблеми Лівобережжя за рахунок створення „наземного метро“, — писав Олександр Ткаченко.

За словами Ткаченка, моделювання показало, що «відкладений попит» на трам-трейн складе 250 тисяч пасажирів на добу, при тому, що міська електричка зараз перевозить менше 15 тисяч пасажирів щодоби.

Крім того, в 2021 повинні відкритися дві станції метро в бік Виноградаря — «Мостицька» та «Проспект Правди».

Джерело: ua.news

Дивіться також


вгору