Розмістити подію →
Сьогодні 15 вересня 2019 року
Мій дім Україна
Інформаційний портал про суспільні та культурні події в Україні

На ринок виходить новий лоукостер. Що зміниться?

 
На ринок виходить новий лоукостер. Що зміниться?

15 березня Міністерство інфраструктури і представник неназваного європейського авіаперевізника оголосять про вихід на український авіаринок нового гравця, повідомив міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Офіційно про те, що це буде за авіакомпанія, в міністерстві повідомити відмовилися. Втім, джерело в міністерстві підтвердило НВ Бізнес, що це ірландська авіакомпанія Ryanair, пише НВ Бізнес.

Минулого року Ryanair в черговий раз став найбільшою авіакомпанією Європи, надавши послуги 117 млн осіб. І на цьому перевізник зупинятися не збирається. Ryanair давно планував скласти конкуренцію WizzAir у Східній Європі, нагадує експерт з транспорту офісу ефективного регулювання (BRDO) Сергій Хижняк.

«Незайнятих ніш в Європі залишається все менше, тому ірландському перевізнику потрібно виходити на нові ринки», — вважає авіаційний експерт Андрій Ярмак.

Появу лоукостера в Україні анонсувала в 2016 році директор аеропорту Львів Тетяна Романовська, розповідаючи про переговори з авіакомпанією.

Не виключено, що перші рейси будуть виконуватися з Познані в Україну. Переговори про нові маршрути ведуться між керівництвом аеропортів та представниками перевізника, повідомляв раніше польським ЗМІ директор аеропорту Познань Маріуш Вятровськи. Тоді він повідомив, що польоти з України можуть початися вже цього літа.

Вчора згадування українських аеропортів Жуляни і Львів з’явилося в коді на нідерландській версії сайту Ryanair, повідомляє avianews.com.


Минулого тижня Омелян анонсував, що вже з осені громадяни зможуть дешево літати за кордон. І обіцяв закордонні перельоти з вартістю квитка від 30–40 євро. Зараз, скажімо, українська авіакомпанія МАУ пропонує рейс з Києва до Варшави майже за 55 євро.

«У Жулянах повідомили, що договір між сторонами ще не підписаний. А без підписаного договору лоукостер не буде проводити прес-конференцію», — заявило джерело НВ Бізнес в аеропорту.

У львівському аеропорту не підтвердили, але і не спростували інформацію про початок польотів ірландської компанії.

Євген Кравцов, заступник міністра інфраструктури каже, що прихід нової авіакомпанії не був би можливий без стабілізації економічної ситуації в країні, а також без відновлення докризових показників з пасажиропотоку. Як відомо, минулого року пасажиропотік України виріс більш ніж на 30 %. «Тобто люди почали літати більше, ринок розширюється і є попит. Тому й авіакомпанії готові виходити на наш ринок», — пояснює Кравцов.

Прихід нової авіакомпанії — це завжди результат тривалих переговорів. Генеральний директор Украеропроекту Кирило Новіков каже, що київський та львівський аеропорти мають найбільший потенціал для лоукост-перевізників: гнучку цінову політику, нове якісне обладнання, зручне розташування та охоплення великої кількості споживачів.

Більше того, вірогідність підписання з ЄС безвізового режиму вже в цьому році може прискорити прихід нових авіакомпаній. За словами Кравцова, якщо подивитися на європейські лоукости, коли вводилася шенгенська угода і скасовувалися візи, то ефективність їх роботи зростала в рази.

«Ми очікуємо того ж і у нас», — сподівається він.

Утім, більш значущою з точки зору попиту залишатиметься ціна квитка.

За словами Новікова, Ryanair, найімовірніше, запропонує низку нових маршрутів, а перевагу віддадуть транзитним рейсам через європейські хаби, з яких можна буде летіти далі. Ярмак вважає, що в майбутньому можуть бути відкриті нові напрямки в Польщу і Прибалтику, через зростання попиту у трудових мігрантів. «Цінова політика на цих напрямках буде переглянута, оскільки загостриться боротьба між авіакомпаніями за позиції на ринку», — пояснює Ярмак. Однак, основний акцент у перевізника буде спрямований на вивезення пасажирів з України, оскільки туристичний потенціал України розвивається дуже повільно.

Що стосується українських авіакомпаній, то відчує конкуренцію МАУ, але лише частково. Оскільки їхня бізнес-модель передбачає збір трансферного пасажиропотоку з різних аеропортів своєї маршрутної сітки. А інша частина буде використовуватися для прямого пасажиропотоку. «Тому можна очікувати обмежених цікавих цінових пропозицій в боротьбі за частку ринку», — говорить Ярмак.

У МАУ прокоментувати цю ситуацію поки не змогли.

На стабільну ситуацію в країні і зростання пасажиропотоку сьогодні на європейському ринку звертає увагу не тільки ірландська авіакомпанія, але і польська LOT. Останні націлені найближчим часом запустити нові рейси в Дніпро, Івано-Франківськ, Вінницю та Рівне. А також збільшити частоту рейсів до Львова.

Поки на українському ринку присутні такі лоукостери, як Wizz Air, Aegean, FlyDubai. «Сказати, що їхні ціни разюче відрізняються від тарифів класичних перевізників, було б перебільшенням, оскільки вже давно стерлася чітка грань між бюджетними і мережевими авіакомпаніями», — пояснює керуючий партнер ECOVIS Бондар і Бондар Олег Бондар.

Водночас, для того щоб відвоювати свою частку ринку, нова авіакомпанія цілком може почати агресивний демпінг, після чого ціни можуть повернутися до минулого рівня або стати вищими. «Як це вже відбувалося раніше», — говорить Бондар. З ним погоджується гендиректор Украеропроекту, і додає, що прихід лоукостерів в країну, де і так є низькі ціни на авіаквитки, буде означати, що саме Ryanair треба готуватися до конкуренції, а не навпаки.


Джерело: svitua.com.ua

Дивіться також


вгору